ابزار رایگان وبلاگ

آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان
آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان
اطلاع رسانی هشدارهای ایمنی و عملیات های اطفاء حریق و امداد و نجات

اسلایدر

صعود آتش نشانان شهرستانهای گیلان به قله ی کاکوه لاهیجان بمناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان بمناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی ، آتش نشانان تلاشگر استان گیلان در جهت توان افزایی و استقامت و اجرای آموزش امداد در کوهستان با نظارت سازمان آتش نشانی شهرداری رشت و به میزبانی آتش نشانی شهرداری لاهیجان ،برنامه صعود به قله کاکوه لاهیجان را از روستای چوشل در روز پنج شنبه مورخ 26 شهریور به استعداد پنجاه نفر اجرا نمودند.

عملیات صعود از ساعت 6 صبح آغاز و در ساعت 17 عصر پایان یافت . کوهپیمایان پس از صعود به قله ، در محل کمپ در قله کاکوه مشغول صرف ناهار گردیدند وپس از آن طی مراسمی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی حاضرین به آنها یک عدد تی شرت ورزشی و همچنین لوح یادبود هم پیمایی مشترک اهدا گردید.

 

در آخر آتش نشانان رشت به نمایندگی از دیگر آتش نشانان استان از تلاش و پیگیریهای مدیر محترم آتش نشانی لاهیجان و تیم تدارکات برگزار کننده این کوه پیمایی تقدیر و تشکر نمودند.

 

ارسال در تاريخ 27 / 6 / 1394برچسب:صعود,آتش نشانان,گیلان,قله ی,کاکوه,لاهیجان,هفتم مهرماه,125,fireman, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان همزمان با درپیش بودن روز ملی آتش نشانی و با تلاش و پی گیری های مدیریت آتش نشانی از طریق سازمان شهرداریهای وزارت کشور تعداد 10 عدد شیر هیدرانت برای جاگذاری در نقاط پرخطر و حساس شهر لاهیجان تهیه گردید .

 

همچنین به اطلاع می رساند قبلاً با پیگریهای صورت گرفته تعداد13 شیر هیدرانت ایستاده خریداری و در دیگر نقاط پرخطر شهر نصب گردیده شده بود که هم اکنون درحال سرویس دهی می باشد.

ارسال در تاريخ 24 / 6 / 1394برچسب:نصب,شیر,هیدرانت,نقاط,پرخطر,لاهیجان,آتش نشانی,fireman,125, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان در راستای سیاست همکاری و تعامل مدیریت این مرکز با دیگر مراکز آتش نشانی استان ، باتوجه به نقص فنی دو دستگاه خودروی مرکز آتش نشانی کیاشهر و اعلام نیاز این مرکز و با دستور مساعد شهردار محترم لاهیجان یکدستگاه خودروی اطفا حریق ( خاور808 ) بمدت 20 روز در اختیار آتش نشانی کیاشهر قرار گرفت .

   

ارسال در تاريخ 17 / 6 / 1394برچسب:آتش نشانی,لاهیجان,کیاشهر,خودروی 808,کمکی, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان این سازمان به ست کامل هیدرولیک سنگین هولماترو Holmatro مجهز گردید .

این برند یکی از برترین برندهای تجهیزات مدرن آتش نشانی موجود در جهان می باشدکه با موافقت شهردار محترم لاهیجان و با پیگیری مدیریت آتش نشانی و از محل اعتبارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به تجهیزات این سازمان اضافه گردید. گفتنی است پیش از این گروه امداد ونجات آتش نشانی مجهز به ست هیدرولیک نایک گردیده بود. 

ارسال در تاريخ 15 / 6 / 1394برچسب:هولماترو Holmatro,125,آتش نشانی,لاهیجان,ست هیدرولیک,1394, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان خرید 120گالن 25 لیتری فوم پرتوسعه و همچنین خرید5گالن 30لیتری مایع کف AFT برای مقابله با حریق انجام گرفت.

این مواد اولیه که با پیگیری مدیریت آتش نشانی و موافقت شهردارمحترم صورت گرفته مجموعاً بیش از 3000 لیتر مایعات بوده که برای مقابله با حریق مایعات قابل اشتعال کاربرد خواهد داشت .

ارسال در تاريخ 14 / 6 / 1394برچسب:گالن,حریق,مایع,ف,م,آتش نشانی,125, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان احداث اتاق اپراتوری سامانه ی 125 دریافت اطلاعات خریق و دیگر سوانح در ضلع شمالی از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان آغاز گردید.این اپراتوری وظیفه ی دریافت و ارسال اطلاعات، آدرس دقیق و نوع حادثه را دارد . 

همچنین از دیگر وظایف مهم این اپراتوری هماهنگی در اعزام نیروهای عملیاتی ایستگاههای سازمان آتش نشانی شهرداری لاهیجان(مجموعاً3ایستگاه) می باشد.

 

لازم به ذکر است عملیات تکمیل این اپراتوری طی روزهای پیش رو ادامه داشته تا قبل از 7 مهرما 94 (روز آتش نشانی و ایمنی) آماده ی بهره برداری گردد.

 

ارسال در تاريخ 12 / 6 / 1394برچسب:اتاق,اپراتوری,ایستگاه,مرکزی,125,آتش نشانی,لاهیجان, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان درتاریخ 11 شهریورماه 94 یک واحد منزل مسکونی ویلایی در منطقه ی بازکیاگوراب لاهیجان طعمه حریق گردید که توسط آتش نشانان ایستگاههای شماره 1 و 3 حریق مهار شد.

در این عملیات امدادهای 4 ، 6 ، 7 از ایستگاه مرکزی و امداد3 از ایستگاه شماره 3 و مجموعاً 15آتش نشان در محل حضور داشتند.

 

 علت دقیق آتش سوزی و میزان خسارت احتمالی در دست کارشناسان این سازمان می باشد. این عملیات به مدت یکساعت و نیم طول کشید.

 

ارسال در تاريخ 12 / 6 / 1394برچسب:آتش نشانی لاهیجان,125,بازکیاگوراب,fire man,125lahijan,حریق ,منزی,ویلایی, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان عملیات بازسازی و تجهیز لوازم جدید آتش نشانی یکدستگاه خودروی بنز اتگو (atego)با کسب دستور از شهردار محترم و با پی گیری مدیریت سازمان آتش نشانی لاهیجان و همچنین همت کارشناسان این مرکز از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان صورت گرفت.

 

لازم به ذکر است این خودرو در سال 1383 با کاربری آتش نشانی از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها خریداری شده بود و درسال1394 با عنایت شهردار محترم لاهیجان به مقوله ی ایمنی و ارتقاء سازمان آتش نشانی به تجهیزات بروز ، در مدت 2ماه بازسازی و پس از تجهیز به چرخه ی ناوگان اطفاءحریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان اضافه گردید.

 

ارسال در تاريخ 10 / 6 / 1394برچسب:125,آتش نشانی, لاهیجان,بنز815,اتگو,fire man,lahijan,, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لاهیجان حدود ساعت4/30 بامداد روز پنج شنبه 5 شهریور ماه ، راننده یکدستگاه خودروی pk به دلیل بی احتیاطی و بی توجهی به جلو و همچنین از دست دادن کنترل خودرو نهایتاً از مسیر خود خارج شد و پس از انحراف به سمت راست به شدت با یکی از درختان پیاده رو برخورد نمود.

در پی این حادثه آتش نشانان ایستگاه شماره 2 و گروه امداد و نجات ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان به سرعت به محل حادثه اعزام و با استفاده از سِت هیدرولیک ، موفق به نجات راننده گرفتار در خودرو گردیدند که جهت مداوا تحویل عوامل اورژانس لاهیجان گردید.

 

ارسال در تاريخ 5 / 6 / 1394برچسب:تصادف,آتش نشانی ,لاهیجان,نجات,اورژانس,مصدوم,pk,fireman,lahijan, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان بررسی های سایت های هواشناسی خبر از ورود سامانه ی بارشی طی روزهای آینده به کشور داشته و به شهروندان  توصیه می شود ضمن انجام تمهیدات لازم ، به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور که در ادامه آمده نیز توجه نمایند.

پیرو اخطاریه شماره 21 یکشنبه مورخ 94/06/01 به اطلاع می رساند :


با توجه به پیش بینی بارش شدید در مناطقی از شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر ، شمال شرق و جنوب شرق کشور، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، مه آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده های کوهستانی حاشیه البرز به شرح زیر اعلام می گردد:
دوشنبه 94/06/02 : د ربعدازظهر و شب بخشهای شمالی استانهای آذربایجان شرقی (بویژه حاشیه رودخانه ارس)، آذربایجان غربی ( بویژه منطقه ماکو و چالدوران)، ارتفاعات سمنان، گیلان، شرق مازندران، غرب گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.
سه شنبه 94/06/03: در استانهای گیلان، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل، نیمه شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.
از این رو توصیه می گردد اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید و از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

ارسال در تاريخ 2 / 6 / 1394برچسب:اطلاعیه,هشدار,هواشناسی,باران,آتش نشانی,لاهیجان,125,fire,fireman,lahijan, توسط روابط عمومی آتش نشانی لاهیجان
.: Weblog Themes By Blog Skin :.